O nama

RAZVOJ DJETETA KROZ GLAZBU

PROGRAM ODGOJ S GLAZBOM


Iako postoje brojna istraživanja glazbenog ponašanja male djece (Trehub, 2006), novija istraživanja govore o počecima glazbenog ponašanja i prije rođenja djeteta (Parncutt, 2006). Čini se da fetus reagira na vanjske podražaje, ali i da uči na temelju prethodnog glazbenog iskustva (Hepper, 1991). Postoji dokaz i da glazba koja se sluša tijekom prenatalnog razdoblja može imati pozitivan utjecaj na dječji postnatalni razvoj (Lafuente i sur., 1998). Glazba je, znanstveno dokazano, aktivnost koja potiče obje polutke mozga na rad te na međusobno komuniciranje.

Dijete je osobnost već od rođenja i treba ga ozbiljno shvaćati i poštovati, a djetinjstvo je proces koji se kontekstualizira uvijek u relaciji s određenim prostorom, vremenom i kulturom (sociokonstruktivizam) te varira s obzirom na različitost uvjeta i kulture u kojima se događa.

DIJETE U Hrvatskoj priča hrvatski, u Mađarskoj mađarski te analogno tome dijete koje je izloženo glazbi poželjet će izražavat se i kroz nju. Možemo reći će da dijete koje muzicira u djetinjstvu, u kasnijem razvojnom dobu imati više interesa za glazbu.

Ovaj program je osmišljen da dijete odgoji uz glazbu neovisno o daljnjem školovanju, iako je moguće da se dio djece koja će pohađati navedeni program i nastave glazbeno obrazovanje. Dakle, svako dijete, bez obzira na daljnje afinitete ima puno pravo muzicirati i uživati u glazbi tijekom predškolskog razdoblja.

Zadaci se ostvaraju kroz aktivnosti pjevanja, slušanja glazbe, sviranja posebno prilagođenog Orff instrumentarija koji je osmišljen za djecu u predškolskoj dobi, izražavanjem glazbenog doživljaja likovnim izrazom na raznim radionicama, improviziranja na prilagođenom Orff instrumentariju te kroz razne glazbene igre poput plesa šarenim maramama ili imitacija raznih životinja poput slona ili ptice kojim djeca osvješavaju razliku između glazbenih dubina i visina.
Osim razvijanja glazbenih sposobnosti, razvija se cijeli spektar motoričkih i mentalnih sposobnosti jednog djeteta.